Saturday, October 18, 2014

Үл тохирлыг залруулах, үл тохирол гарахаас урьдчилан сэргийлэх тухай

Уншигчдаас маань үл тохирлыг хэрхэн залруулах вэ, гарсан үл тохирол дахиад л гараад байна, залруулах, сэргийлэх арга хэмжээний талаар дэлгэрэнгүй мэдээлэл авмаар байна зэрэг хүсэлтүүд ирсээр байгаа тул эдгээрт хариулт болгохоор доорх бичлэгийг орууллаа. Та бүхэнд бага ч гэсэн хэрэг болно гэж найдаж байна.

Залруулах, сэргийлэх арга хэмжээний хувьд дараах хэдэн чухал зүйлс байдаг. Үүнд:

1.     Чанарын удирдлагын тогтолцоотой байгууллагад үл тохиролтой холбоотой журам заавал байх ёстой.  Үл тохирлын бүртгэл, хяналтын журам ч гэх юмуу, үл тохиролтой холбоотой асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэх талаар заасан журам байна. Энэ журамд юу гэж заасан байна, тэрүүгээр л явна. Үйл ажиллаагааны явцад гарсан болон дотоод аудит хийгдсэний дараа илэрсэн үл тохирлуудыг байгууллагын чанар хариуцсан хүн бүртгэдэг.

2.      Тэдгээр үл тохирол дээрээ дүн шинжилгээ хийнэ. Ач холбогдлоор нь ангилна.  Үл тохирол гарах болсон шалтгааныг судална. Чанарын хүн яаж залруулахаа шийдэх бөгөөд үл тохирол гаргасан ажилтан нь залруулах арга хэмжээнд голчлон оролцоно. Нэлээд  “ том хэмжээний  үл тохирол гарсан бол удирдлагын багаараа хэлэлцэж, үүнийг яаж арилгах/ залруулах талаар арга хэмжээ авна.  Эхний ээлжинд гарсан хохирол, үр дагаврыг аль болох хурдан шийдэх нь чухал. Хэрэглэгчид хохирол учирсан бол хурдан тэрийг нь шийдэж өг гэсэн үг.

3.      Яаж залруулах талаар цаасан дээр буусан байх ёстой. Жишээ нь, залруулах арга хэмжээний төлөвлөгөө гаргадаг ч юмуу. Сэргийлэх арга хэмжээний хувьд ч мөн адил хийх зүйлээ цаасан дээр буулгасан нь дээр.

4.      Нэгэнт үл тохирлоо залруулсны дараа тухайн үл тохирлыг гаргасан ажилтанд энэ талаар сургалт явуулах хэрэгтэй. Сургалт гэдэг нь холбогдох журмын танилцуулга, хийдэг ажилтай нь холбоотой сургалтууд гэх мэт орж болно. Тухайн ажилтнаас гадна шууд удирдлага нь, заримдаа байгууллагын дээд удирдлагууд бас сургалтанд хамрагдах хэрэгтэй. Яагаад гэвэл тэд хангалттай хяналт тавиагүй учраас ийм байдалд хүрсэн шүү дээ. Тэгэхээр дан ганц үл тохирол гаргасан ажилтанд л хамаатай гэсэн үг биш.


5.      Дээрх ажлуудын явцад шалтгааныг нь сайн судалсан байх бөгөөд цаашид тийм үл тохирол дахин гаргахгүйн тулд юу хийх талаар төлөвлөгөө гаргаж ажиллана. Тодорхой давтамжтайгаар эсвэл гэнэтийн шалгалт хийж байх нь зүйтэй.  Чанарын хүн нь ажилтнуудын ажлыг шалган Checklist  бөглөдөг ч юмуу.  Өөрсдийн үйл ажиллагаанд тохирсон сэргийлэх арга хэмжээ авах хэрэгтэй. Тэгэхгүй бол  үл тохирол хэзээ нэгэн цагт давтагдана.



2 comments: