Үл тохирол буюу nonconformity нь тухайн байгууллагын үйл ажиллагаа хэвийн явагдахгүй байгааг илэрхийлнэ. Журам зөрчсөн бүх л зүйлсийг үл тохирол гэж ойлгож болно. Үл тохирлыг эрсдэлээс нь хамааруулан ангилж, аливаа үл тохирол гарвал ямар арга хэмжээ авах, яаж дахин гаргуулахгүйн төлөө юу хийх зэргийг шийдсэн байх хэрэгтэй. Хамгийн гол нь үл тохирол гаргахгүйн төлөө хүн бүр хичээх ёстой. Жишээ авч үзье.
1. Цэвэр ус үйлдвэрлэдэг компаний жишээ
Хэрэглэгч нэгэн супермаркетаас цэвэр ус авч уухад дотроос нь хатуу биет гарч ирлээ гэж саная. Тухайн хэрэглэгч гомдол мэдүүлэхгүй юмаа гэхэд ойр дотныхон, хамт олондоо тус компаний цэвэр усыг худалдан авахгүй байхыг анхааруулна. Энэ бол үйлдвэрлэгч компани мэдэхгүй өнгөрсөн байсан ч эрсдэлийнх нь хувьд авч үзвэл "их" үл тохирол юм. Үйлдвэрлэгч компани бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэл, савлагааны явцад тавих хяналтаа сайжруулах хэрэгтэй.
2. Импортын барааны худалдаа эрхэлдэг компаний жишээ
Гаальд ирсэн бараа материалын бүрэн бүтэн байдлыг шалгаж, цааш нь явуулсан хэдий ч хэрэглэгч рүү очсоны дараа тухайн бараа гэмтсэн байж гэж саная. Энэ бол "их" үл тохирол гэж үзье. Энэ тохиолдолд юу хийх вэ? Барааг гаальд ирэнгүүт фото зураг авч баримтжуулах, шаардлагатай тохиолдолд зургийг хэрэглэгч рүү явуулдаг байх хэрэгтэй.
Ер нь үл тохирол гарвал байгууллагын удирдлага, шууд хэн нэгэнд хариуцлага тооцох гэж яарахын оронд яагаад ийм үл тохирол гарах болов, цаашид дахин гаргуулахгүйн тулд ямар арга хэмжээ авах тал дээр анхаарлаа хандуулах хэрэгтэй. Зөвхөн чанарын менежер ч юмуу чанарын мэргэжилтэнд даатгаад орхиж болохгүй. Үл тохирлууд удаа дараа гарсаар байвал удирдлагын зүгээс оролцож, анхаарлаа хандуулах шаардлагатай гэсэн үг.
No comments:
Post a Comment